Välkommen!

Här kan släkt, vänner och alla andra som vill, följa förvandlingen av vårt charmiga men slitna och trångbodda hus till det drömhus som vi så länge längtat efter.

fredag 29 augusti 2008

Award från Viveka på Humlebacken


I veckan som gick fick jag en award från min absoluta favoritblogg - Humlebacken! Tack Viveka! Jättekul att bli omnämnd på din blogg, som jag vet har otroligt många besökare. Tack vare det har också antalet besökare på min blogg ökat. Såg att jag haft besökare bland annat från Italien, Alaska och Åland. Tänk vad världen har "krympt" i och med Internet.

Som Viveka skrev i sin blogg, i samband med awardutdelningen, är det faktiskt hennes förtjänst att jag startade en blogg om vårt husbygge. Det började med att jag sökte inspiration på Karlsonhus webbsida till vårt husprojekt och jag hittade då bloggen Humlebacken, där man kunde följa Viveka och hennes familj när de byggde ett fantastiskt Karlsonhus med sekelskifteskänsla. Då (tidigt i våras tror jag det var) hade jag bara hört talas om ordet "blogg", men visste inte vad det egentligen innebar. Att det fanns en uppsjö av inspirerande inrednings- och husbyggarbloggar hade jag definitivt ingen aning om.
Jag mejlade Humlebacken för att ställa lite frågor om deras hus och i sitt svar föreslog Viveka att jag skulle starta en egen blogg om vårt husbygge. Att jag skulle dra igång en blogg kändes inte särskilt troligt - jag som precis hade "lärt mig" att det fanns husbloggar. Hur man gjorde en blogg hade jag då verkligen ingen aning om. Nej, det där var inget för mig, intalade jag mig själv och fortsatte istället att följa Vivekas blogg och hittade genom henne och hennes favoritbloggar ännu fler husbloggar.
Tiden gick och jag började fundera lite på vad min blogg skulle kunna heta och hur den skulle kunna se ut - det vill säga om jag hade haft någon. Jag blev allt mer nyfiken på om jag verkligen skulle klara av att fixa en blogg. En dag kände jag mig plötsligt redo och kollade upp hur jag skulle göra för att skapa en blogg. Det visade sig inte alls vara så särskilt svårt , mycket enklare än vad jag hade föreställt mig. Så på den vägen är det ...

Vad jag förstår, är meningen att man ska skicka bloggawarden vidare till ett antal andra bloggar - hur många vet jag faktiskt inte. Jag skjuter lite på mitt åtagande och lovar att skicka awarden vidare senare i veckan. Hoppas det är okey.

Inga kommentarer: