Välkommen!

Här kan släkt, vänner och alla andra som vill, följa förvandlingen av vårt charmiga men slitna och trångbodda hus till det drömhus som vi så länge längtat efter.

lördag 6 september 2008

Ett underbart växthus!




Jag har tidigare nämnt att jag och min man drömmer om att bygga ett växthus. Vi tänkte använda fönsterna från vårt hus (Vi ska byta samtliga fönster i huset i samband med att vi bygger till.) för att bygga vårt drömväxthus, som alltså ska vara av trä med en murad grund.

Min mamma och hennes man, som bor i Skåne, har helt själva byggt ett fantastiskt härligt växthus (De är jätteduktiga!), där det tillbringar många timmar. Inte bara för att pyssla om sina tomater, gurkor, vindruvor, blommor o s v utan också för att njuta och koppla av. Vi har suttit sena kvällar i deras växthus, med massor av levande ljus, långt in på natten när det utanför har varit riktigt kallt. Det gäller att skynda sig att stänga dörren när man går ut och in i växthuset, eftersom värmen snabbt smiter ut och kylan slinker in. Mycket stämningsfullt har det varit. Det råder ett sådant fantastiskt lugn inne i växthuset och grönskan är helt otrolig.
Jag skulle jättegärna vilja visa er bilder på växthuset men upptäckte till min förfäran att jag inte hade några bra bilder i dagsljus. Får se till att fota lite så fort vi kommer ner. Hittade dock några väldigt stämningsfulla bilder från en kväll då vi satt i växthuset och åt. Titta och avundas ...
Klicka på bilderna (för större format) så får du se hur mysigt de har det.

1 kommentar:

Mollys Hus sa...

Tjena,
vilket dröm växthus! Ett sånt skulle jag oxå vilja ha :)